زیر و رو

تاریخ نگارش: فروردین 97

تعداد صفحات نسخه چاپی: 69

تعداد بخشها برای انتشار در سایت: 13

فاصله انتشار هر بخش: 3 روز

4.2/5 - (5 امتیاز)

نظرات (4)

  • شروع خیلی خوبی داشتید ، من و کنجکاو کردید که بخوام راجع به فرید بیشتر بدونم مخصوصا توضیح مختصری که راجع به خانواده فرید و به خصوص مادر فرید دادید ، سوالی تو ذهنم ایجاد کرده که چرا مادرش مثل خواهر هست براش و همین طور به نظر من سوم شخص بودن روایتگر داستان جز نقاط مثبت متن هست ، فضا سازی داستان هم عالی بود ، نکاتی که راجع به محیط اطراف فرید اعم از محل کارش و یا شرح وضعیتش تو روزهای جمعه و… نوشته بودید نه بیش از حد طولانی و ریز و جزئی بودند که آدم و از فضای داستان پرت کنند و نه آنقدر کم که توانایی تصویر سازی و ازم بگیره ،فقط کاشکی کمی تعداد صفحات قسمت اول بیشتر بود

    گیسو
    پاسخ
    • به نظرم داستان ریتم برانگیزاننده ای داره و آدمو مشتاق اپیزود بعدی نگه می داره. حتی یا به خصوص در بار دوم خوندن. ارتباط بین خرده داستان ها هم با ظرافت و توام با غافلگیری خفیفی اتفاق می افته که از جنس داستانه. مثل معرفی دسونو. تنهایی فرید اما ویژگی اصلی داستانه به گمانم. منظورم جنس تنهاییشه. ریتم تنهاییشه. فرید یه آدم ” تنهای مفلوک” یا ” غریب ” نیست. ولی غرابت رقیق خودشو داره. مقاومت در برابر / گذشتن از کلیشه ی افراطی ” تنهایان عجیب و منزوی ” مخصوصا اگه راوی اول شخص هم می بود و ساختن یک مدل تنهایی دیگه که شاید سرنوشت محتوم این روزگار برای آدم های همسن فرید باشه به نظرم دستاورد جالبیه. حتی پیش از آپلود قسمت های بلدی.

      Travis
      پاسخ
  • داستان هایی که می تونم ازشون چیزی رو برای خودم نتیجه گیری کنم رو دوست دارم؛ الهام گرفتن از رویاها و گیر نیفتادن توش، شجاعت تغییر و با واقعیت های موجود زندگی ساختن چیزهایی رو که دوست داری، برداشت ذهنی من از داستان بود که برام‌ دوست داشتنی بود. توصیفات و مدل روایت گری ای که داشت کاملا باعث تصویر سازی ذهنی و درگیر شدنم با داستان می شد و برام جذاب بود. لذت بردم از خوندنش؛ سپاس.

    FTMH
    پاسخ
    • سپاس از شما

      علیرضا برازنده نژاد
      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای جستجو تایپ کرده و اینتر را بزنید

سبد خرید